Fórum - Téma


Vadná elektroinstalace


Fórum A4 b5 Vadná elektroinstalace

Manuály  |  Inzerce  |  Model Audi A4 b5  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1998 A4 b5 Avant 2.5 V6

9 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 6-válec, Vidlicový.



2017-04-28 17:37:28

Co začalo výměnou palivového filtru se stalo noční můrou...

Začnu od začátku:

Rozhodl jsem se vyměnit si palivový filtr, výměna šla snadno ale po nastartování motor asi po 30 sekundách zdechl, tak jsem začal hledat problém dospěl jsem k závěru že se mi to podařilo zavzdušnit, tak jsem se dal do odstraňování problému přišel jsem na to že mi nefunguje palivové čerpadlo, zkoušel sem 12V přímo na čerpadlo a nic.

12V co má být na konektoru k čerpadlu tam taky není, pojistka je v pořádku relé nejspíš taky, tam jsem ale narazil na další problém u relé kde se má spínat + s + je zkratováváno + s - a relé je nejspíš napojeno přímo na baterii protože takhle to je už nějakou dobu (vždy když otočím klíčkem cvakne relé a napětí klesne z 12v na 10v a za asi 10s cvakne znovu a napětí jde zase na 12V) ale pojistkám to zdá se nevadí protože žádná z nich není spálená.

Dále jsem se zatím nedostal, auto už jsem takhle koupil zatím to ničemu nevadilo vždy nastartovalo a já vesele odjel, v elektroinstalaci jsem se nevrtal takže nevím kde může být problém, nejspíš to bude tím že je to dovoz z Itálie a nějaký montér si tam sám nainstaloval dálkové zamykání...

Zkouším svoje štěstí tady ale nejspíš to budu muset nechat odtáhnout do servisu a vysolit za to slušný balík, každá rada se cení ale moc nevím jak by jste mi mohly pomoct

2017-04-28 18:39:37

Popis sice není plně přesný, ale něco popíšu: Jelikož není v provozu, tak nebudu doporučovat diagnostiku, ikdyž si myslím, že by zde byla namístě, že by měla vědět u této závady.

1. zkontrolovat ukostření

2. zkontrolovat funkce relé - případně vyměnit a zjistit co s ním bylo případně hledat závadu, která zničila relé

3. zkontrolovat zda je baterie v pořádku - rozdílnost napětí, může nastat, když se rozpadne článek a jak se pohybuje, tak je průchodná stále jinak, jak se klepe díky motoru

4. zkontrolovat, čerpadlo, zda je průchozí - měřákem zjistit, jestli je průchozí, pokud není, je jistě poškozeno = to je drahé, raději nedoufej.

5. Zkontrolovat, zda jsou v pořádku vstřiky

Relém to někdy být ani nemusí. Důležité proměřit, jestli je vážně čerpadlo elektricky průchodné, ale myslím si, že tam problém nebude, jelikož čerpadlo je hnané ozubeným řemenem. Pokud není dodávána nafta, mohou to být vstřiky. Zkontroloval, bych tedy také řemen, co čerpadlo pohání.

Setkal jsem se se závadou podobnou co popisuješ a bylo zanesený sací koš v nádrži a vyhazovalo to různé chyby.

Bylo by asi dobré pospat všechno jak se dělo. Od nastartování, přes veškeré zvuky, co jsi slyšel. Takhle střílim od boku a říkám co všechno, by to mohlo být, nedá se to takhle přesně určit.

Popiš přesně, jestli ti něco vyhodila přístrojovka nebo jestli si tedy slyšel divné zvuky. Všechno i kdyby se ti to zdálo jako blbost.

2017-04-28 22:29:21

gregic5: Díky za odpověď, tak Baterií to nejspíš nebude ta je necelého půl roku stará, mám motor 2.5 tdi 110kw kde je elektronické vysokotlaké vstřikovací čerpadlo Bosch vp44 kterému pomáhá palivové čerpadlo v nádrži, palivové čerpadlo jsem měřil ohmmetrem který nic nenaměřil a zkoušel jsem ho na 12V přímo z baterie a nejelo takže bude ko.

Na diagnostiku jsem auto napojil ta mi ukazuje pořád to samé a to že mi uniká vzduch ze soustavy na zamykání dveří, odpor u rozbušky pásu řidiče je moc velký, a zkratované interiérové světlo. (za mizerný překlad kódů se omlouvám ale píši to z hlavy a přesně co to píše si nepamatuji.)

Pochybuji ale že závady co to píše s tím mají něco společného.

Přístrojovka mi házela pouze že mám nízký olej když jsem delší dobu startoval.

Jak už jsem říkal přijde mi divné že v konektoru relé které má po sepnutí zapnout palivové čerpadlo je na místě kde nemá být napětí 12 voltů a to i když je vypnuté zapalování, popíšu to přesněji jsou tam čtyři kontakty dva na sepnutí relé na dalším by mělo být + co vede od pojistky a na dalším + co vede k čerpadlu.

Zítra vypojím baterii a proměřím celou trasu jestli to někde není přerušené takže od pojistky k relé a od relé k čerpadlu, pokud to bude ok podívám se na to zapojení dálkového zamykání.

2017-04-29 14:49:11

Takže dnes jsem proměřil trasu od baterie k čerpadlu je to trochu jinak zapojené než jsem čekal.

od baterie to vede přímo na relé kontakt 17 pak přes relé z kontaktu 23 to vede přímo na dva hnědé kabely do konektoru u čerpadla.

Nevím jak je zapojená pojistka protože i když je vytažená tak relé stále sepne po otočení klíčku a propojení od baterie k čerpadlu taky nepřerušuje.

Podíval jsem se také na zapojení dálkového zamykání to se zdá být v pořádku.

Zítra zkusím prověřit to co mi hází diagnostika, že má být zkratováno interiérové světlo.

Měřil sem hnědé dráty co jsou spojené pod zadní sedačkou je jich asi osm a víc jak polovina z nich je zkratovaná se zemí (když spojím ohmmetrem jeden z hnědých drátů tak ukazuje minimální odpor).

2017-04-29 18:06:03

Tak teď jsem zjistil že jsem idiot a že hnědá je zem, takže ani jedna není zkratovaná tohle je vše v pořádku.

Co ale není v pořádku je to ža na relé je nějaké napětí na těch dvou svorkách co vedou k čerpadlu když tam má být pouze zem.

2017-04-30 08:33:06

packiecz: Koukám, že jsi do toho pěkně zamotaný. Když jsem měl problém s altíkem a neměl jsem prachy, tak jsem si namlouval že tím to není a šel jsem po všech kravinách, co tam je. To byl jen příklad, jestli tedy není v háji vážně čerpadlo.

Zkusil jsem prolézt i různé manuály, ale pravda je, že tedy si neřekl ještě přesně závadu. Beru to tak, že je nefunkční čerpadlo.

U 2,5 je jistě elektronické vstřikování, ale čerpadlo je stále, dle mých zkušeností honěno ozubeným řemenem. Ještě jsem neviděl palivové čerpadlo honěno elektromotorem. Tím je honěno čerpadlo pro nádrž, ale v případě druhého čerpadla, tedy vysokotlakého, bývá řízenoelektronicky pouze vstřikováni (do motoru s touhle silou by byla blbost), tam cpátelektromotor. Někdy je honěno v rozvodech ozubeným řemenem nebo řetězem a někdy (novějších typů), ozubeným řemenem od vačky, který je natáhnut speciálně jen pro čerpadlo. Takže, tak jak to píšeš se mi zdálo, že to čerpadlo bude v hajz... Nejlépe snad objet vrakáče. Cena za nový, za to dnes skoro koupíš auto.

Tahle závada se po netu vážně těžko hledá.

2017-05-08 00:22:03

Problém vyřešen, ano vstřikovací čerpadlo je nejspíš skutečně na odchodu, ale hlavní problém je to že jsem hledal závady kde nejsou.

Relé co jsem si myslel že řídí čerpadlo v nádrži a žhavící svíčky řídí POUZE žhavící svíčky a napětí 12V na jeho kontaktech je nejspíš normální, měřil jsem napětí přímo u svíček a to je stejné jako baterie po dobu asi 30s po otočení zapalování, takže tohle je v pořádku, nevím jak to Němečtí inženýři navrhovali ale to je jedno.

Přečerpávací čerpadlo v nádrži je v pořádku po nastartování je slyšet a běží jako nové, funguje také úplně jinak než jsem čekal, pouze přečerpává naftu v nádrži z velké hlavní nádrže do menší odkud si to samo nasaje vstřikovací čerpadlo, takže když se zapojí na 12V tak pouze zabzučí ale z trubek ven z nádrže nic nepoteče, také jeho odpor je hodně malý přesně 1.5 ohmu, stejný jako jsem naměřil u úplně nového.

Po odvzdušnění palivové soustavy motor naskočil ale po ujetí asi 20m zase chcípnul a v hadičce co vede do vstřikovacího čerpadla byl zase vzduch.

Na vině byl nový palivový filt ALCO který u plastového T co se do něj strká špatně těsní, tímto vám taky radím NEKUPUJTE neoriginální filtry ALCO a nejspíš ani žádné jiné pouze originál Bosch.

Stálo by mě to pouze o 200Kč navíc ale ušetřil bych si všechnu tuhle zbytečnou práci...

2017-05-10 15:59:49

Tak to vypadá že vstřikovací čerpadlo je také v pohodě, dnes jsem vyměnil palivový filtr za nový originál Bosch a auto nastartovalo hned napoprvé a okamžitě, auto jsem pořádně projel a vše ok.

Co všechno neudělá špatný palivový filtr, na auto se podíval i automechanik co bydlí o pár domů ode mně auto se mu podařilo ze staro-novým filtrem ALCO nastartovat ale šlo to hodně špatně, říkal že nejspíš odchází i vstřikovací čerpadlo, to se naštěstí nepotvrdilo jak už jsem napsal.

2017-05-10 16:34:39

packiecz: Tak ať už máš od toho pokoj :)


Odpovědět