Fórum - Téma


Motor vůbec netáhne 1.9 tdi 81kw


Fórum A4 b5 Motor vůbec netáhne 1.9 tdi 81kw

Manuály  |  Inzerce  |  Model Audi A4 b5  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1996 A4 b5 1.9

2 fotek  |  1 servisních knížek  |  5 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) . Maximální rychlost 180 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 898 ccm (116 cui), 4-válec, Řadový.

Ojetá Audi a4 1.9 Tdi 81 kw,stav 350tis km,sedan,4dv.



2017-04-23 20:24:40

Zdravím,mám A4 b5 1.9tdi 81kw,mám vyměněné turbo ,vyčistěné a v pořádku,váha vzduchu ok,zkontrolovány všechny hadice,podtlakové hadičky také,ale motor při menší zátěži funguje velmi dobře,ale když potřebuji předjed jiné auto do kopce,tak mě to vynechá jako,když vypne turbo,ale ono jede dál,ale prostě netáhne,už jsem zkoušel vše ale dělá to stejně.Měl jsem to na VAG,ale ukázalo to ,že turbo dává velké tlaky proto to vypne.Nklápění lopatek taky v pořádku. Jsem s toho na bednu nemužu na to přijít co je to za příčinu. Poradíte ??

Už toho mám plný zuby kolik už jsem do toho nacpal peněz. Každej mechanik ze mě tahá jen prachy a nikdo nic nespraví. Díky za nějakou odpověd.

2017-04-23 20:50:17

Přesně tuhle závadu jsem měl. Hledal jsem tuto závadu přes 3 roky! Na turbo a váhu vzduchu nekoukej, tím to není! Zaprvé: vymeň všechny hadice na vzduch a palivo, někdy není poznat jestli jsou správné: mluvím o těch opletených. Dále zkontroluj elektroniku a chyby v paměti. Mě to nejdříve dělal posunuty kroužek na abs, čídlo nevědělo co se děje a pak to vykopavalo nouzák a pak to byla hadice paliva. Sice na přepadu k filtru, ale sákla a ikdyž je to neuvěřitelné bylo po problému. Dále zkontroluj interkoler a přívodní hadice, musí těsnit a pak ještě egr ventil, někdy dělá pěkný svinstvo když je zaneseny a nebo když je netesný. Ikdyž by to nebyly tyto závady, koukej po takovyhlech blbostech. Je to něčím co posílá špatný signály ridici jednotce která to vypne. Ale já vsázím na ty hadice. Jednou jsem měl i mini dírku, která v teple se otevřela a v chládku zavřela a pak to někdy blblo a někdy ne. Vsazim, ze to bude podobnou kravinou.

2017-04-23 22:30:32

Me tohle delalo turbo. Po delsi ceste skocilo do nouzaku a po opetovnem nastartovani bylo vse v pohode.. Auto jsem mel rok. Novej vybrus,pisty,vsechny loziska a gufera,nove hydrostely,vstrikovace, uplne nove cerpadlo i turbo opravy staly 180 tisic. Po roce my odeslo cerpadlo. Stalo 37 tisic. Neuznaly reklamaci. Nakonec jsem auto prodal na dily.

2017-04-24 05:06:36

Zdarec,to jsem rád,že v tom nejsem sám,opravy na A4 jsou "zatím" na 80tis.,vživotě jsem tolik do auta neinvestoval,kdyby mě vždy nedovezlo domu,tak bych ho shodil ze stráně,můj syn má to samé,ale 66kw a nemá problém,protože má klasiku rotačku,bez naklápění lopatek v turbu,tak jsem zvědavej jestli s tím něco udělám nebo jde na díly.Zlatá Honda civic.A4 mám poprvé sice luxus,ale diesel šrot.Každopádně dám odpověd,jak jsem dopadl není moc času. Díky.

2017-04-24 12:15:36

Pokud jsem dobře vyčetl, tak padá do nouzáku a po nahození klíčku zase naskočí a pak spadně:

Upřesním: To, že padá turbo, neznamená, že je závada na turbu, to bych rozebíral jako poslední, ale pokud zabere a po nějakém čase spadne, je vidět že funguje, ale něco mu buď vadí nebo to vypíná něco jiného! Díky turbu poznáš, že motor spadl do nouzáku! Napíšu ti nejčastější závady a přitom největší blbosti.

Závada 1 + kontrola - Turbo se točí, ale nezvýší výkon

  • Lopatky se nenatáčí

kontrola: sundat podtlakovou hadičku turba(vypadá jako palivová úzká pletená)- nastartovat motor a přiložit k jejímu konci prst, musí být cítit lehoučký sání

závada 2 + kontrola - egr ventil se neotevírá

  • Ucpaný, vadný nebo netěsný egr ventil (Lesklá kovová trubice na levé straně motoru. Kolem sebe mívá drátěný oplet)

kontrola: Egr ventil je přišroubován pouze 4 šrouby, dva nahoře a dva dole. Při demontáži dávat pozor, aby při vyjmutí egr ventilu nebylo ztraceno těsnění (velmi tenký plíšek), zkontrolovat jestli je zanesený, případně ho vyčistit. Zkontrolovat, jestli není porušené těsnění případně vyměnit. Na vrchní části, kde se demontovalo je vidět ventil. Stačí ho shlédnout, jestli chodí.

Závada 3 + kotrola

  • Kolísání tlaku - paliva či vzduchu

kontrola: čas od času se hadičky, které mají oplet rozpářou a pak dělají blbiny. Nejlépe vyměnit všechny najednou, protože závady na nich nemusí být okem vidět, či je schovaný pod opletem - při otáček nedojde ke správnému tlaku a čidla, které jsou dál to vyhodí jako chybu a pak je nouzák. - Oprava není drahá, hadičky stojí pár korun. Pro upřesnění o jaké hadičky se jedná, tak se stačí podívat na palivový filtr na přepad - i ty vyměnit.

"Když jsem měl také tyto problémy, dělala to palivová hadička na přepadu do filtru, která sákla (přitom to logicky s tím nemá co dělat), nicméně i tato blbost nadělá paseku, u mě bylo vyřešeno."

Závada 4 + kontrola

  • Slabé sání a tlak vzduchu

kontrola:

1. zkontrolovat sací filtr, jestli je průchodný, jestli není zanesený či snad poškozený.

2. Sací hadice, jestli jsou průchozí a jestli nejsou někdy poškozeny - pak to vyhazuje váha vzduchu jako chybu.

3. zkontrolovat interkoler (chladič na pravé straně dole), jestli je čistý a nepoškozený a všechny přívodní hadice - pokud je některá netěsná - vznikne špatný tlak a okamžitě padá do nouzáku! - Závada se může projevit až při jízdě, ale když je auto v klidu tak nemusí. Proto je třeba každou kus po kusu zkontrolovat! (Nejčastější příčina, když se ohřeje motor)

Závada 5 + kontrola

  • vadná elektronika

kontrola: také častá závada bývá právě v elektronice, ikdyž nemá co dělat s turbem. Pokud vám nějaká nechodí nebo chodí na půl, může to být tím. Vyplatí se auto napíchnout na diagnostiku a zkontrolovat vše co to umí.

Příklad 1: Setkal jsem se s tím, že posunutý kroužek absky zblbně čidlo tak, že abs funguje nonstop a při větší rychlosti či zvýšení otáček, spadlo do nouzáku - oprava byla taková, že se mu kladivem pomohlo, aby byl kroužek zpátky a bylo po problému

Příklad 2: V servise mi tvrdili, že je to váhou vzduchu, dal jsem novou a beze změny. Byl to zanesený filtr paliva, ikdyž byl měsíc starý. Tlak paliva nebyl dost vysoký a tak to jednotka vyhodila do nouzáku.

Takhle bych mohl pokračovat. Vše co je spojené s řídící jednotkou může dělat, že to padá do nouzáky, ale nejvíce to dělají právě tlaky paliva a vzduchu.


Odpovědět